Haakdate

Geen gsm-nummer en geen herkenningsteken, enkel een vage locatieafspraak én enorm veel goesting. Een beetje zoals in den ouden tijd eigenlijk, hoewel net het hedendaagse wereldwijde web de lijm was tussen ons. Oud en nieuw haakten dus perfect ineen. Toch viste ik mijn blind dates blindelings uit hoopje volk aan het station.

Vorige week zaterdag zetten we mijn gehengel naar privé-haakles om in de praktijk en ging ik op zwier met Noëlla en Hendrikje in Leuven. Verrassend hoe snel we op dezelfde golflengte bleken te zitten. Het leek alsof we elkaar al tien jaar kenden. Onnodig dus te zeggen dat het een hele fijne blogmeeting was. We flanneerden door Leuven, sprongen binnen in de Hexagoon (nog nooit geweest, maar wàt een machtige plek!), nipten van sprankelende cava's (en deden alsof het champagne was), babbelden over koetjes en kalfjes, namen superbrave Astor op de arm, aten fancy hamburgers in de al even fancy Bar Louis, waaiden binnen in een vers geopend winkeltje vol zelfgenaaide spulletjes, windowshopten en realiseerden ons een uur voor vertrek dat ik nog moest leren haken :-).

In de Pain Quotidien leerde juf Hendrikje het mij aan, met op de achtergrond vergevorderde ex-leerling Noëlla in volle actie aan haar dekentje. Mijn oog-handcoördinatie liet af en toe te wensen over, waardoor de eerste steken er niet echt elegant uitzagen. Maar na anderhalf uur treinen/trainen richting huis vond ik mijn gehaak al wat stijlvoller en gelijkmatiger dan de eerste pogingen. De bollen wol zijn intussen aangevuld en liggen te wachten, tot ik mijn proeflapje durf te ruilen voor het echte werk. Wordt vervolgd...

Als dikke merci voor het de les en het aangename gezelschap - ik vermoedde eigenlijk al op voorhand dat het zo fijn zou zijn :-) - had ik een klein cadeautje mee. Het liefst wou ik iets maken voor hun kindjes, maar die tijd had ik helaas niet. Plan b was een madammenhebbedingetje en dit leek me wel ideaal.





 Geschikt voor centjes/boodschappenlijstjes/klantenkaarten/pleisters/bankkaarten/pasjes/...

Of misschien had ik toch eentje moeten maken voor haaknaalden :-)?


7 opmerkingen

  1. Leuk verhaal, ben nu wel supernieuwsgierig naar je haakcreties... mooi en handig kadootje heb je gemaakt. Was vorige week in België en heb een aardige buit van hexagoon meegebracht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Let op : haken is verslavend ;-)
    Eens je de basissteken onder de knie hebt kan je eigenlijk heel snel vanalles maken, echt moeilijk is het nooit !
    Liefs !
    PS : supermooi kaartenhoesje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van een leuke blinddate gesproken :-) Fijn én een mooi kadootje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook ooit zo'n blind date gehad die megagoed is meegevallen ;-). Ik denk gewoon dat blogmadammen sowieso gezellige en toffe madammen zijn zeker ;-))). Leuk cadeautje dat ze meehad trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke ontmoeting met super schattige cadeautjes. Een geslaagde dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn, zo'n blind date! Mooie mapjes, trouwens! Nog veel haakplezier ...

    BeantwoordenVerwijderen